Pe 18 și 19 octombrie, Naționala Feminină a României s-a alăturat eforturilor de educare și inspirare a copiilor din școli prin evenimentele „Pasa de Empowerment”, organizate în cadrul campaniei Modele de Femeie, o inițiativă pentru normalizarea prezenței femeilor în fotbal și oriunde.

Evenimentele au avut loc în orașele Constanța, Timișoara și Cluj, conform următorului program:

  • CONSTANȚA| Miercuri, 18 octombrie – Școala Nr. 23 Constanța, în parteneriat cu Inspectoratul Județean Școlar Constanța;
  • TIMIȘOARA| Joi, 19 octombrie – Școala Gimnazială Nr. 24 Timișoara;
  • CLUJ| Joi, 19 octombrie – Școala Generală „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca;

Aproximativ 180 de copiii au fost prezenți la toate cele trei evenimente, unde au avut ocazia să interacționeze cu jucătoarele Naționalei Feminine și să participe la activități interactive care promovează sportul, spiritul de echipă, fair play-ul și importanța unei atitudini pozitive. Evenimentele au oferit și oportunitatea de a asculta poveștile inspiraționale ale jucătoarelor și de a simți bucuria jocului de fotbal.

Modele de Femeie reprezintă un angajament ferm al Naționalei Feminine a României pentru promovarea egalității de gen și schimbarea percepțiilor legate de femei în fotbal și nu numai. Prin aceste evenimente speciale, vrem să le arătăm copiilor cum pot depăși bariere și să-și urmeze visurile, dar și să-i inspirăm, folosind exemplul jucătoarelor tricolore. Alături de copii au fost jucătoarele: Laura Rus și Ioana Bortan la Constanța, Teodora Meluță și Antonia Bratu la Timișoara, Ioana Bălăceanu și Carmen Marcu la Cluj.

Evenimentele „Pasa de Empowerment” sunt un pas semnificativ în direcția normalizării prezenței femeilor în fotbal și oriunde. Acestea reprezintă un angajament puternic pentru a schimba percepțiile și stereotipurile de gen cu scopul de a crea un viitor mai incluziv și egal pentru toți copiii.

În cadrul evenimentelor au avut loc momente distractive, educative și inspiraționale pentru copii, care să contribuie la promovarea unei societăți mai echitabile și incluzive pentru femei în sport și în toate domeniile. Acestora li s-a oferit oportunitatea de a participa la activități sub îndrumarea jucătoarelor: o sesiune de întrebări, un joc interactiv, dar și alte activități cu mingea de fotbal: dribling, pase și mișcări demonstrative.

La final, copiii au fost premiați pentru implicarea lor, cu premii care să îi inspire mai departe în parcursul pe care îl vor alege în viitor.

PENNY, sponsor al tuturor naționalelor de fotbal ale României și furnizor de produse proaspete pentru toate echipele de fotbal aflate sub egida Federației Române de Fotbal, a susținut această activitate, oferind pachete pentru copiii din cele trei școli unde au avut loc evenimentele. Implicarea retailerului în această campanie confirmă încă o dată interesul pentru proiectele educaționale și efortul continuu de a inspira copiii către o dezvoltare sustenabilă și un viitor mai incluziv.

Prin organizarea acestor evenimente, Naționala Feminină a României continuă să-și aducă contribuția la dezvoltarea sportului și la promovarea valorilor pozitive în rândul copiilor noștri, pregătindu-i pentru un viitor mai luminos.

Despre Naționala Feminină a României
Naționala Feminină a României reprezintă cu mândrie țara în competițiile internaționale. Cu pasiune și angajament, aceste jucătoare demonstrează că nu există limite pentru femei în fotbal sau în oricare alt domeniu. Pentru mai multe informații despre echipa noastră și despre campania „Modele de Femeie”, vă invităm să vizitați pe https://modeledefemeie.frf.ro  și să ne urmăriți pe Instagram  și Facebook.