Chiar în ziua aniversării sale, Horațiu Baciu a aceptat să ofere câteva sfaturi pentru cei mai tineri practicanți ai fotbalului în această perioadă specială și să ne dezvăluie din secretele fotbaliștilor pentru un fizic de competiție.

După experiența avută în staff-ul României U21, reprezentativă semifinalistă la Euro din 2019 și calificată la Jocurile Olimpice Tokyo 2020, Horațiu Baciu a făcut pasul spre naționala de seniori, cooptat în noul staff de selecționerul Mirel Rădoi.

Horațiu își serbează azi ziua de naștere, astfel că după urări, l-am rugat să revenim totuși la fotbal 😊 “Sigur că da! Nu este o aniversare obișnuită pentru mine, dar încerc măcar să recuperez din timpul petrecut departe de cei dragi. Le transmit tuturor suporterilor echipei naționale multă sănătate, să stea acasă și să aibă grijă de cei dragi!”

Preparatorul fizic al echipei naționale, în contextul pandemiei COVID-19, despre…

  • pregătirea celor mai mici fotbaliști

“Sunt sigur că juniorii mari și seniorii urmează programele oferite de cluburi, așa că pentru cei mai mici practicanți ai fotbalului e important să își păstreze tonusul fizic, dar și mental, urmând câteva sfaturi simple. Esențial e să evite spațiile aglomerate și să exerseze acasă! De aceea, le propun lucruri care necesită minimum de spațiu. Atenție, numărul de repetări nu trebuie să fie mare, scopul principal este tehnica de execuție! Așadar, genuflexiuni, extensii, abdomene, flotări. Apoi, exerciții de mobilitate și stretching. E suficient dacă sunt executate zilnic și corect!”

  • pregătirea jucătorilor seniori

“Ca linii principale, dincolo de specificul fiecărui program oferit de club, recomand un program structurat de menținere. În lipsa ritmului de antrenament și al celui de competiție, menținerea tonusului muscular este esențială, pentru a facilita readaptarea la efortul specific în perioada când va fi nevoie de acest lucru.”

  • jucătorii accidentați sau în recuperare după accidentări

“Este, cumva, un avantaj pentru ei. Situația lor specială, în acest context special, la rându-i, poate avea de câștigat. În primul rând, firește, e un plus de timp pentru recuperare. În al doilea rând, majoritatea programelor de recuperare după accidentare se pot efectua acasă. Timpul și răbdarea se pot dovedi aliații lor acum!”

  • perioada optimă de reluare a pregătirilor înainte de restartul competițiilor

“E nevoie de minimum trei săptămâni, în opinia mea, pentru pregătire înaintea reintrării în competiție. În mod ideal sunt necesare patru sau chiar cinci săptămâni, dar dat fiind contextul competițional previzionat, îmi e greu să cred că vom putea avea o perioadă de readaptare la efort ideală”

  • jucătorii din circuitul echipei naționale a României

“Țin permanent legătura cu preparatorii fizici de la cluburile unde activează tricolorii, am vorbit și personal cu o parte din jucători. Moralul e unul bun, în linii mari. Important e că au toate informațiile necesare legate de pregătirea fizică, de nutriție, igienă și odihnă. În paralel, lucrez cu colegii din staff-ul echipei naționale și încercăm să planificăm cât mai bine strategia noastră, pentru orice scenariu posibil, prin intermediul videoconferințelor și la telefon”