Cinci noi clase de fotbal pentru fete vor fi înființate anul acesta la Liceele cu Program Sportiv din Bistrița, Buzău, Pitești, Târgu Mureș și Timișoara în vederea popularizării fotbalului în rândul fetelor și a creșterii nivelului lor de implicare/participare în acest sport.

Cu sprijinul Ministerului Educației, am făcut încă un pas spre dezvoltarea noii generații de sportive care optează pentru fotbal ca sport principal. Astfel, am creat premisele transformării liceelor cu program sportiv din orașele Bistrița, Buzău, Pitești, Târgu Mureș și Timișoara în adevărate centre de pregătire și performanță ale fotbalului feminin românesc.

Proiectul „Centrelor de Pregătire” contribuie la sporirea profesionalismului în fotbalul feminin, un fenomen național care în ultimii 10 ani a însemnat pentru România o creștere a participării de la 330 la peste 100.000 de practicante și la recorduri de audiență la stadion și TV.

Clasele de fotbal pentru fete de la Liceele cu Program Sportiv din Bistrița, Buzău, Pitești, Târgu Mureș și Timișoara vor fi înființate începând cu anul școlar 2024-2025, de la clasele IX-a. Federația Română de Fotbal contribuie în acest proiect prin implicarea unor specialiști cu expertiză inclusiv de nivel internațional, precum și cu mijloace materiale. Alegerea liceelor mai sus amintite a avut în vedere distribuția claselor la nivel național.

Istoricul colaborării dintre Federația Română de Fotbal și Ministerul Educației cuprinde competiții de fotbal școlare la nivel național, ONSȘ Cupa Tymbark și ONSȘ Cupa ISF, care aduc în teren în fiecare an peste 220.000 de copii și tineri. Prin înființarea celor 5 clase, care vor deveni centre de pregătire, angajamentul comun capătă o nouă dimensiune, aceea a carierei duale, elevele înscrise având posibilitatea să-și dezvolte competențele tehnice în jocul de fotbal, în paralel cu parcursul educațional.

Unul dintre obiectivele strategice asumate de FRF în Strategia de Dezvoltare a Fotbalului Feminin (2021-2026) îl reprezintă creșterea participării în fotbalul feminin, precum și asigurarea unui context propice dezvoltării permanente a acestuia prin reforme normative, proiecte și parteneriate menite să furnizeze formare specifică și să parcurgă etapele necesare performanței. ­