Federația Română de Fotbal (FRF) și ING Bank România anunță un parteneriat pe următoarele trei sezoane ale competiției Cupa Împreună Suntem Fotbal, care se transformă cu această ocazie în Cupa ING, adresată elevilor U14, U16 și U18, băieți și fete.

Începând cu anul 2022, printr-un parteneriat între Ministerul Educației și Federația Română de Fotbal, ONSȘ Fotbal Gimnazial (clasele 7-8) și Liceal (clasele 9-12) au devenit Cupa ISF, parte a programului național “Fotbal în Școli”, ce reunește anual peste 230.000 de elevi în 15 competiții la toate categoriile de vârstă.

Olimpiada Națională a Sportului Școlar (ONSȘ) este un pilon al sportului școlar din România, oferind elevilor din unitățile de învățământ preuniversitar oportunitatea de a participa la campionate și competiții sportive interșcolare.

Parteneriatul dintre FRF și ING nu va viza doar competiția sportivă, ci are și un obiectiv educațional. Împreună cu Ministerul Educației, se va implementa un curs de educație financiară pentru copii.

Cupa ING va încuraja copiii să practice sportul și să își pună în valoare potențialul sportiv, fiind în același timp un instrument de scouting juvenil la nivel național.

Răzvan Burleanu, președintele FRF, a declarat: Investiția în copii reprezintă garanția unui viitor mai bun al societății noastre și al fotbalului românesc. Prin această colaborare, ne continuăm angajamentul ferm alături de partenerii noștri de a oferi copiilor șansa de a-și continua visul de a juca fotbal, de a-și demonstra talentul și chiar de a se dezvolta într-un mediu competitiv și educativ. Mulțumim ING pentru susținerea acordată tinerilor fotbaliști și îi urăm un călduros bun venit în familia fotbalului românesc”.

“Prin abordarea noastră, lifestyle banking, le oferim clienților ING soluțiile potrivite stilului lor de viață – indiferent dacă vorbim despre adulți în general, părinți, copii, adolescenți sau tineri – accesibile oricând și de oriunde. E firesc să completăm soluțiile bancare cu parteneriate pentru ce contribuie la o mai bună calitate a vieții, prin încurajarea sportului și a colaborării în echipă. Astfel, ne alăturăm competițiilor sportive pentru tineri, inițiate de FRF și Ministerul Educației. Cupa ING devine pentru noi o oportunitate excelentă de a încuraja dezvoltarea armonioasă a celor 200.000 de copii ambițioși din program și în timp a-i angrena în programe ce contribuie și la sănătatea lor financiară”, a detaliat Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România.

“Istoricul colaborării dintre Ministerul Educației și Federația Română de Fotbal cuprinde competiții de fotbal școlare care aduc, anual, în teren aproximativ 220.000 de elevi. În contextul acestui parteneriat, cea mai recentă inițiativă a dus la înființarea a 5 clase de fotbal pentru fete în 5 județe din țară. Acest pas important creează premisele transformării liceelor cu program sportiv în centre de pregătire și performanță ale fotbalului feminin românesc. Prin astfel de acțiuni, combatem abandonul școlar, oferim oportunități de viitor în sport și promovăm un stil de viață sănătos. De asemenea, sportul în echipă încurajează abilitățile sociale, cum ar fi colaborarea, comunicarea și lucrul în echipă, esențiale pentru îmbunătățirea relațiilor elevilor cu colegii și profesorii lor. Ne bucură faptul că în cadrul parteneriatului dintre FRF și ING, se va implementa și un curs de educație financiară pentru copii, cu atât mai mult cu cât, săptămâna trecută, Guvernul României a adoptat Strategia Națională pentru Educație Financiară 2024 – 2030. O strategie care își propune să aducă mai aproape de copii și tineri instrumente prin care să poată lua decizii financiare responsabile, contribuind la formarea unor adulți mai responsabili și mai conștienți de alegerile lor financiare”, a declarat Sorin Ion, Secretar de Stat în Ministerul Educației.

Parteneriatul FRF-ING marchează o nouă etapă în dezvoltarea fotbalului juvenil din România, punând accent pe promovarea sportului și educației financiare în rândul tinerilor.

DESPRE ING  
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu 1,8 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.