Școala Federală de Antrenori a continuat în această săptămână formarea celor 26 de cursanți ai licenței UEFA B cu un modul dedicat jucătorilor cu vârste cuprinse între 13-16 ani.

În cele 3 zile de curs, conținutul teoretic și practic a fost construit în jurul celor 5 piloni de studiu: jucător – antrenament – planificare – meci – mediu de învățare, cei care contribuie semnificativ la dezvoltarea antrenorilor de la aceste categorii de vârste.

În prima zi, Marius Donțu, trainer în leadership la Schultz Knowledge London, a predat celor prezenți caracteristicile de dezvoltare și instruire ale jucătorilor de această vârstă, tipurile de leadership care trebuie abordate de un antrenor în diferite contexte și le-a solicitat celor prezenți să ia decizii pe baza unor scenarii care pot fi întâlnite.

De la aspectele sociale, focusul s-a îndreptat pe noțiunile teoretice ale „Antrenamentului”, esențiale în înțelegerea și conceperea exercițiilor specifice duelului 1vs1 pe posturi, funcționării corecte a compartimentelor și echipei. După-amiaza a fost petrecută pe teren, unde cursanții au avut oportunitatea de a lucra practic aspecte legate de faza ofensivă și defensivă specifice fotbalului în 11.

„Meciul” și „Planificarea” au fost abordate în a doua zi, atât din punct de vedere teoretic, cât și practic. A fost esențial pentru cei prezenți să afle și să înțeleagă modul în care se pregătește și se conduce un meci la această vârstă, dar și modalitatea de planificare a exercițiilor în antrenament, în micro-ciclu și în planul lunar de pregătire.

 

Modulul s-a încheiat cu noțiuni și exemple despre al cincilea pilon, respectiv „Mediul de învățare”. Cursul a fost susținut de către prof. Alin Hancăș, lector colaborator al SFA, și s-a axat pe schimbările prin care trec jucătorii de fotbal la această vârstă a adolescenței: modificări accentuate în dezvoltarea organismului, parcursul școlar (trecerea de la gimnaziu la liceu), alte activități sociale în care sunt implicați și contexte care le solicită atenția și timpul.

El a subliniat și importanța transmiterii și primirii feedback-ului în relația antrenor – jucător, aspect care s-a exersat în cadrul unui antrenament cu o echipă U17. După o secvență lucrată cu jucătorii, cursanții au fost puși în situația să le comunice punctele forte și slabe ale execuției, să adreseze întrebările potrivite și să corecteze într-un mod constructiv greșelile tehnice și tactice făcute în cadrul antrenamentului.

De fiecare dată, le reamintim cursanților că totul se poate antrena și deprinde foarte ușor dacă jucătorii sunt antrenați prin metodele și instrumentele potrivite. Ne bucurăm să aflăm că mulți dintre ei deja pun în aplicare cunoștințele pe care le-au acumulat în cadrul celor 4 module parcurse, unii ne povestesc schimbările pozitive care s-au produs și alții ne promit că vor integra, modifica și îmbunătăți procesele de la echipe din ce în ce mai mult”, a spus Lucian Burchel, Director al Școlii Federale de Antrenori.

Ultimul modul din cadrul licenței UEFA B se va organiza în luna iunie și va fi cel care va încheia procesul de instruire teoretică și practică al celor 26 de participanți.