Foto: Agerpres

La solicitarea realitatea.net, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a transmis următorul comunicat cu privire la transportul între Aeroportul Henri Coandă și Capitală pe durata EURO 2020:

„La data prezentei (n.r. joi, 10 ianuarie 2019), Studiul de Fezabilitate a fost prezentat în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe şi a primit aviz favorabil în cadrul şedinţei din data de 20.12.2018. Avizul semnat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administrației Publice va fi transmis în cel mai scurt timp.

După primirea avizului Consiliului Interministerial,CFR-SA va transmite la Ministerul Transporturilor proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii “Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București, lucrare de utilitate publică de interes național.

Documentaţiile pentru achiziţiile Proiectării şi Execuției lucrărilor aferente acestui obiectiv de investiţii şi, respectiv pentru achiziţia serviciului de Consultanţă şi supervizare lucrări, se află în analiză la ANAP în vederea validării.

Durata estimată pentru execuţia lucrărilor este de 12 luni.

În eventualitatea în care procedura de achiziţie a Proiectării şi Execuției nu va fi contestată, este posibil ca acest proiect să fie finalizat până la începerea Campionatului European de Fotbal (Euro 2020).

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 583.802 mii lei (prețuri luna noiembrie 2018, 1 euro = 4,5744 lei), din care construcţii montaj (C+M) – 459.994 mii lei.

Menționăm că racordul CF va avea o singură staţie, la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București.

De asemenea precizăm faptul că traseul liniei CF Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă nu afectează Patinoarul Arena și nici accesul la acesta”.