Jorge Alvarez, preparator fizic al echipei ACS Poli Timișoara, a făcut un Doctorat în Știința Sportului și, de asemenea, deține Licența Pro. A lucrat timp de doi ani ca preparator fizic pentru echipa a doua a lui Real Madrid. El le-a făcut cursanților o prezentare despre cum realizează el pregătirea fizică a unei echipe, modul lui de lucru fiind influențat puternic, așa cum însuși a recunoscut, de ”concepții de pregătire inovatoare din Spania și din Portugalia”.
 
În toate exercițiile sale a folosit și mingea de fotbal. Ideea cea mai importantă după care se ghidează este de a face pregătirea fizică în funcție de concepția tactică a antrenorului principal. Ca exemplu, exercițiile folosite pentru a dezvolta rezistența jucătorilor săi sunt diferite dacă antrenorul dorește ca echipa să facă un pressing avansat față de cazul în care antrenorul dorește ca echipa să se apere retras.
 
Următoarea lecție a fost a lui Marian Lupu (foto dreapta), preparatorul fizic al echipei naționale a României. Acesta a prezentat o temă intitulată: ”Mișcarea atletică în fotbal”. El a insistat pe nevoia ca preparatorii să evalueze și să îmbunătățească bagajul motric al jucătorilor, insistând pe faptul că mulți jucători români au carențe în a executa corect mișcări atletice de bază: exerciții de gimnastică, sărituri, aterizări, schimbări de direcție.
 
Thomas Neubert a prezentat o lecție cu tema ”Performanța atletică în fotbal”. Acesta a demonstrat o serie de exerciții mai puțin folosite în fotbalul românesc, exerciții pentru care a folosit mini-benzi elastice și mingi medicinale. Scopul acestor exerciții a fost de a dezvolta forța, mai ales în zona bazinului / trunchiului.
 
Din modul în care jucătorii care au efectuat exercițiile (cu vârste între 16 și 21 ani), concluzia sa a fost că jucătorii români au carențe atât în nivelul de dezvoltare al forței, cât și în modul de a efectua anumite exerciții.
 
Ziua a fost încheiată de Dan Didiță, actualmente preparator fizic al Academica Pitești, locul secund în Liga a 2-a. Acesta a prezentat o serie de exerciții psiho-cinetice, adică exerciții care, pe lângă dezvoltarea componentei fizice, solicită și componenta cognitivă a jucătorilor (atenția la semnale viuzale și/sau auditive, viteza de luare a deciziilor).
 
”Au fost patru teme diferite, dar fiecare foarte interesantă în felul ei. De remarcat e faptul că antrenorii cursanți au avut ocazia să vadă un exemplu de preparator fizic spaniol și unul german, școli care domină fotbalul european și mondial în ultimii ani, dar și doi preparatori fizici români foarte buni”, a declarat Dan Apolzan, șeful Școlii Federale de Antrenori.
 

Foto: Niculae Profir