După ce în perioada 12-14 decembrie 2016, la Casa Fotbalului, membrii Federației Române de Fotbal au fost invitați la prezentarea unui proiect venit în sprijinul dezvoltării fotbalului românesc la nivel de seniori, zilele acestea, reprezentanții membrilor afiliați, ai antrenorilor, ai jucătorilor, ai mass-mediei și ai autorităților au fost invitați la consultări. Pe durata a trei zile, la sediul Federației Române de Fotbal, în prezența reprezentanților companiei olandeze Hypercube, o companie ce are ca scop dezvoltarea unor noi perspective, inovând astfel competiția și care are o exeperiență remarcabilă în realizarea unor schimbări competiționale, inclusiv pentru forul continental UEFA, CONCACAF și 9 țări din Europa, s-au discutat probleme cu care se confruntă cluburile de fotbal, încercând să se găsească soluții pentru creșterea atractivității sistemelor competiționale.

Ca urmare a adoptării “Planului strategic pentru dezvoltarea fotbalului din România 2015-2020”, se dorește îmbunătățirea formatului competițiilor existente, Liga I, Liga 2 și Liga 3. O formulă mai bună, mai atractivă, a competițiilor ar duce la creșterea numărului de spectatori și telespectatori, ar atrage noi parteneri și, astfel, ar genera venituri noi cluburilor. Pe de altă parte, un format adaptat realităților fotbalistice ar crește evident premisele performanței sportive.

Cu ajutorul companiei Hypercube, în urma strângerii de date, se vor găsi metodele propice de implementare. Pe baza analizelor făcute, se va demonstra dacă este nevoie de o schimbare și care sunt motivele ei. De asemenea, se va face o previziune referitoare la impactul pe care această schimbare îl va avea. Proiectul va continua cu alte două etape, urmând ca toate concluziile să fie prezentate în luna mai a acestui an. 

"Se dorește un studiu aprofundat referitor la sistemul competițional, la nivelul seniorilor. Olandezii de la compania Hypercube culeg date din țara noastră, date pe care le primesc de la federație, fie de la cluburi, fie de la autorități sau mass-media, pe care le vor folosi la exprimarea unui punct de vedere referitor la formatul nostru competițional, venind bineînțeles cu propuneri de schimbare, dacă e cazul. Este vorba despre date de ordin financiar, informații legate de așezarea populației în România, informații care țin de numărul de spectatori și telespectatori din ultimii ani, informații referitoare la orele când românii se uită la televizor și multe altele"

Felix Grigore, Manager Competiții FRF