Cu ocazia Adunării Generale FRF din 27 mai 2017, administrația FRF va propune membrilor săi înființarea a două noi Comisii Federale, una pentru fotbalul profesionist, alta pentru fotbalul amator. Rolul acestora este de a promova și apăra interesele fotbalului și ale cluburilor, profesioniste și amatoare, analizând principalele aspecte legate și formulând propuneri către FRF cu privire la dezvoltarea fiecărui nivel fotbalistic în parte. Așadar, nicidecum rolul de a organiza competiții.

Cât despre tentativele nejustificate de a aduce în derizoriu această reformă importantă, prin minciuni precum cele că o comisie pentru fotbal profesionist în cadrul federației naționale de fotbal s-ar regăsi doar în Zambia, face următoarele precizări:

•  În Scoția, Liga Profesionistă de Fotbal este membru al EPFL (European Professional Football Leagues), iar în cadrul Federației de Fotbal, începând din 2011, funcționează o Comisie pentru Fotbalul Profesionist (compusă inclusiv din reprezentanți ai Federației și ai Ligii) și una pentru fotbalul Non-Profesionist.

•  În Polonia, situația este aceeași, funcționând în cadrul Federației două comisii: una pentru Fotbalul Profesionist și Competiții, cealaltă pentru Fotbalul Amator și Juvenil. Iar Liga Profesionistă de Fotbal funcționează independent, membru al EPFL.

•  În Rusia funcționează, deasemenea, în cadrul Federației, Departamentul pentru Fotbal Profesionist, condus de Sergey Kulikov, entitate distinctă de cea care organizează prima ligă, afiliată EPFL, condusă de Sergey Pryadkin.

•  În Anglia, Federația are în structură un Board dedicat Fotbalului Profesionist, total diferit de organismele organizatoare ale competițiilor, acest Board fiind compus din reprezentanți Premier League și English Football League.

•  În Israel, Federația are în structură Comisii distincte pentru Ligile Amatoare și Fotbalul Profesionist, separate de Liga Profesionistă afiliată EPFL.

În concluzie, acest principiu de organizare la nivelul Federațiilor se regăsește în mai multe țări europene, de la Est la Vest, tocmai din dorința de a sprijini atât dezvoltarea fotbalului amator, cât și a celui profesionist, fără a afecta rolul de organizator al Ligii Profesioniste.

Cu convingerea că membrii FRF și opinia publică fac distincția clară între realitățile fotbalistice incontestabile și minciunile perpetuate cu scop denigrator, încheiem reluând două dintre argumentele care au dus la propunerea acestei reforme:

•  Fotbalul românesc are nevoie de două organisme funcționale care să completeze reprezentarea la nivel decizional a fotbalului amator și profesionist din cadrul Comitetului Executiv cu o implicare la nivel tehnic, prin analiză, elaborare de proiecte și propuneri, activitate continuuă și permanentă dedicată fiecărui sector, identificarea mecanismelor pentru finanțatorii privați și autoritățile locale la nivel investițional.

•  Cele două nivele, amatori și profesioniști, sunt congruente în piramida fotbalului, astfel că în plan sportiv nu poate fi concepută o separare a activității de strategie și dezvoltare pe termen mediu și lung, după cum există în plan organizatoric și instituțional (FRF-LPF). Prin aceste două noi comisii, fiecare nivel are parte de o asigurare a specificității lui, cu proiecte dedicate și strategii proprii, dar armonizate în beneficiul comun.

Aceste propuneri de reformă, pentru prima oară lansate pe agenda publică, vor contribui la dezvoltarea fotbalului și vor plasa, în același timp, Federația Română de Fotbal ca organizație model atât în rândul organizațiilor sportive din România și din Europa de Est, cât și în raport cu autoritățile locale, centrale și europene, care vor regăsi în FRF un partener puternic și stabil.