Intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2016, noul Cod Fiscal conține multiple modificări, unele dintre acestea care vizează activitatea sportivă din România. Activitatea Federației Române de Fotbal, prin departementele Juridic și Politici Publice, în sensul adaptării contextului normativ în beneficiul fotbalului românesc, este una continuă. Astfel, sunt planificate modificări ale următoarelor: 
 
Legea 4 privind violența pe stadioane
Normele de aplicare la noile prevederi ale art. 181 din Legea 69/2000 cu privire la finanțarea sportului din bani publici
Legea insolvenței
 
Iată principalele noutăți din Codul Fiscal cu implicații directe asupra fotbalului românesc și modul în care se vor putea transpune aceste modificări în viața fotbalului:
 
Articol modificat: Art. 25 (4) lit. i)
Implicații: Plafonul sponsorizărilor se ridică de la 0.3% la 0.5%, acestea putându-se reporta pe o perioadă de 7 ani. Propunerea inițială a FRF a fost ridicarea plafonului la 1%. Practic, din 2016, societățile comerciale au posibilitatea să direcționeze mai mulți bani, prin sponsorizări, către fotbal. Această modificare reprezintă o provocare pentru cluburi, care își pot atrage astfel surse de finanțare consistente și transparente prin dezvoltarea zonelor de marketing, comercial și comunicare.
 
Articol modificat: Art. 62 lit. w)
Implicații: Cluburile care aspiră la participarea în competiții continentale, precum și cele care obțin participarea în aceste competiții, vor avea de acum posibilitatea de a oferi prime neimpozabile, pentru calificare și pentru participare. Astfel, pe de o parte, se încurajează performanța sportivă, atât la nivelul competițiilor interne, cât și în parcursul european al cluburilor românești, în același timp asigurându-se un cadru de impozitare în beneficiul cluburilor. 
 
Articole modificate: Art. 139 (2), Art. 140, Art. 146 – (6)
Implicații: Cluburile au obligația de a plăti 5 categorii de contribuții sociale platite individual și de angajator. În urma acestei modificări normative, în situația în care un club acordă salarii mai mari decât cuantumul «5 X  salariul mediu brut», două dintre aceste categorii de contribuții sociale pentru aceste salarii (asigurarea socială plătită individual, asigurarea socială plătită de angajator și asigurarea de sănătate plătită individual) vor fi plafonate in cuantumul «5 X salariul mediu brut». Propunerea inițială a FRF a vizat aplicarea acestui plafon pentru toate categoriile de 
contribuții sociale. Se asigură astfel o relaxare fiscală pentru cluburile de fotbal din România și, totodată, un beneficiu fiscal pentru cluburile 
care își respectă obligațiile de plată contractuale față de jucători și staff.

 
Articol modificat: Art. 291 (3)
Implicații: Scăderea cotei TVA de la 24% la 5% pentru accesul la evenimente sportive vine atât în beneficiul cluburilor, care, în calitate de organizatori ai evenimentelor fotbalistice vor putea obține surse de finanțare sporite, cât și în avantajul iubitorilor de fotbal, care vor putea beneficia de prețuri mai mici pentru biletele la partidele de fotbal. 
 
Articol modificat: Art. 456  (1)
Implicații: Prin includerea în categoria listelor de imobile neimpozitabile și a celor deținute de federațiile sportive, Federația Română de Fotbal își va consolida bugetul și va putea direcționa aceste sume, care constituiau impozite, către proiectele dedicate dezvoltării fotbalului românesc.