Federația Română de Fotbal a fost laureată la gala forului continental din acest an, organizată în noiembrie: premiu pentru creativitate și inovație, nominalizare în Top 4 european la acțiuni cu suporterii!

Începând din 2011, în fiecare an, UEFA premiază viziunile inovative și proiectele asociațiilor naționale prin care se promovează fotbalul. La gala găzduită de Atena pe 24 noiembrie, pentru prima oară în istoria FRF, România a cucerit un premiu! Reușita este cu atât mai mult de apreciat cu cât vine la o ediție a distincțiilor UEFA care a reunit cele mai multe proiecte de până acum, 85 de aplicații venind din partea a 35 de federații europene de fotbal.

Premiul pentru creativitate și inovație a fost obținut de FRF pentru proiectul “Matematica fotbalului”, din cadrul campaniei “FRF Susține Educația”. Acesta a fost lansat în primăvara lui 2016, prin tricourile cu formule matematice purtate de “tricolori” la antrenament și înaintea partidei România-Spania, care au făcut senzație în întreaga lume.

Campania națională realizată de FRF în parteneriat cu agenția Global Geometry și Editura Niculescu aduce împreună matematica și fotbalul și este menită să combată abandonul școlar. În luna octombrie a fost lansat primul manual auxiliar de matematică pentru clasa a IV-a ce conține probleme și exerciții inspirate din lumea fotbalului.

În careul de ași cu fanii “tricolorilor”

Pentru campania “România Suntem Toți”, derulată pentru fanii “tricolorilor” din țară și din străinătate cu ocazia Euro 2016, FRF a fost nominalizată între cele mai bune patru campanii din Europa dedicate suporterilor.

Campania a integrat un video-manifest difuzat de PRO TV, interacțiune cu fanii prin concursurile găzduite de Kiss FM, amplificarea mesajelor de susținere în parteneriat cu Coca-Cola și o zonă din Aeroportul Internațional Henri Coandă dedicată fanilor care au urat succes „naționalei” la plecarea spre Franța. În plus, fanii din România au beneficiat de cel mai spectaculos public viewing și un campionat de fotbal pe plajă organizat de FRF în parteneriat cu Therme București.

65% a fost procentul de creștere a numărului de fani pe pagina Echipei Naționale de Fotbal a României în perioada aprilie-iulie 2016, peste media tuturor țărilor participante la turneu, potrivit UEFA

Pentru fanii români prezenți la Euro 2016 au existat zone dedicate în UEFA Fan Zone cu ocazia primelor două partide disputate de România. Aici s-au reunit peste 3.000 de români la îndemnurile vedetelor Smiley, Bartoș și Cabral, precum și ale legendelor fotbalului, Miodrag Belodedici și Jean Vlădoiu. Apogeul l-a reprezentant primul Fan Walk din istoria “naționalei”: peste 4.000 de participanți au plecat împreună din Fan Zone spre stadion înainte de România-Elveția!

Consilierea de care echipa FRF a beneficiat din partea colegilor din cadrul Federației Olandeze, în cadrul parteneriatului dintre cele două instituții, a contribuit la succesul campaniei.

Echipa FRF implicată în proiectele laureate

Bogdan Popescu (director comercial), Răzvan Mitroi (manager comunicare), Gabriel Berceanu (media manager), Iulia Niculae (manager marketing), Romeo Bănică (brand manager), Diana Pirciu (junior brand manager), Radu Tudor (manager retail), Alexandru Cândea (manager ticketing), George Ștucan (coordonator digital), Cristi Dangeorge (designer video), Mihai Andrieș (specialist comunicare) și Cătălin Popescu (specialist comunicare).