Sub egida aniversării “Zilei Mondiale a Dreptului de Autor”, Federația Română de Fotbal și Ambasada Statelor Unite ale Americii au organizat miercuri evenimentul “Reach for Gold: Intellectual Property and Sports”

Miercuri, 8 mai, la Casa Fotbalului, au fost prezenți în Sala „Nicolae Dobrin” mai mulți reprezentanți ai instituțiilor publice din domeniul înregistrării și protecției drepturilor de proprietate intelectuală, sportivi și juriști.

Astfel, au luat cuvântul: Monica Pop (biroul Procurorului general al României), Mihai Ion (Poliția română), Camelia Potec (Președintele Federației Române de Natație și vicepreședinte COSR), Charles DeJager (Misiunea SUA în Uniunea Europeană – Biroul de proprietate intelectuală), Elisabeta Berceanu (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci), Anca Crupariu (Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale), Daniel Nache (Direcția Generală a Vămilor), Irina Lucan-Arjoca (Oficiul Român pentru Drepturile de Autor), Costi Mocanu (Consultant Marketing și Comunicare la FRF), Cătălin Ogrezeanu (Manager Juridic Pro TV), Adina Scrioșteanu (Asociația Industriei Muzicale din România), Adrian Stângaciu (Manager Juridic FRF), Magda Popescu (Microsoft) și Maria Voican (Asociația Cineaștilor din America).

Evenimentul a fost deschis de președintele Federației Române de Fotbal, Răzvan Burleanu: “În contextul Zilei Mondiale a Drepturilor de Autor, inițiativa unei conferințe dedicate Drepturilor de Autor și Sportului, brandurilor, mărcilor și identităților sportive, se transformă dintr-un prilej fericit într-un instrument de abordare proactivă a unei zone esențiale pentru prezentul și viitorul sportului, cu precădere al fotbalului, cel mai iubit sport din România. Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Ambasada SUA nu este deloc întâmplătoare, ci se înscrie într-un parcurs mai amplu de proiecte în care credem și prin care putem transforma societatea noastră. În cazul de față, e un sincronism firesc. Pe de o parte, avem federația sportivă din România cu cei mai mulți practicanți și cu cea mai complexă forță transformativă demonstrată în ultimii ani, inclusiv în crearea și promovarea brandurilor. De cealaltă parte, ambasada exponentului de prim rang în privința conceptelor de brand și brand sportiv, un exemplu de bune practici în zona industriei sportive globale”.