Logo-ul turneului şi al oraşului gazdă București au fost lansate la Arena Națională.

Prezentarea identităţii vizuale a turneului Euro 2020 şi a logo-ului oraşului gazdă Bucuresti au fost dezvăluite azi în cadrul unui eveniment desfășurat la Arena Națională în prezența oficialilor UEFA, ai Guvernului, Primăriei și reprezentanților Federației Române de Fotbal.

Campionatul European de Fotbal UEFA 2020 va marca aniversarea a 60 de ani de la debutul competiției și pentru a sărbători această ediție istorică a abordat un format unic și inedit. Astfel, România, alături de alte 12 țări, va fi co-organizatoare a Campionatului European din 2020 și va găzdui la București 4 partide – trei din grupe și una din optimi.

Din partea UEFA a fost prezent în cadrul ceremoniei de la București Davor Suker, oficial UEFA, care a vorbit despre felul în care a fost gândit Euro 2020, un turneu itinerant dedicat întregii Europe, fixat pe coordonatele conectivitatii și unității. În 2020 fotbalul va acționa ca un liant între națiuni, un conector social care va aduce astfel competiția și mai aproape de fani.

“Cu 13 orașe care vor găzdui meciurile, vom oferi o oportunitate minunată fanilor de a savura experiența EURO direct acasă. Inclusiv în București, un oraș vibrant, bogat în tradiții și istorie, cu un mix fascinant de vechi și nou. În 4 ani de acum înainte vom fi martorii unui spectacol de neuitat, al celui mai bun fotbal pe care îl pot oferi echipele naționale ale Europei”, a declarat Davor Suker.

Răzvan Burleanu, Președintele Federației Române de Fotbal a adăugat: “Pentru București și pentru România, proiectul Euro 2020 are o valoare aproape imposibil de cuantificat la dimensiunile ei reale. Pentru că nu vorbim doar de un turneu, de meciuri punctuale, de evenimente organizate, ci de reacții și implicații pe termen mediu și lung. Lucrăm în permanență pentru un succes organizatoric sportiv, dacă ne referim la cele patru partide pe care le vom găzdui. După încheierea competiției fotbalistice, toate lucrările de infrastructură realizate vor servi la dezvoltarea durabilă a societății noastre, succesul evenimentului va contribui la creșterea atractivității Bucureștiului și României, iar copiii noștri vor redescoperi mai ușor cât de important este să crești prin sport și prin valorile lui. ”

Strategia de dezvoltare precum și proiectele FRF pentru Euro 2020 sunt deja demarate si presupun realizarea celor patru facilități de antrenament, a celor 400 de terenuri de fotbal, construcția de autostrăzi, terminale aeroportuare, legături de transport între oraș și aeroport, dezvoltarea urbanistică a Bucureștiului. Pentru anul următor vor fi direcționate 3 milioane de euro pentru terenuri, iar cele 4 stadioane, Giulești, Dinamo, Ghencea și Arcul de Triumf, vor fi reconstruite.

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a menționat la rândul său: “Vă asigur că proiectele asumate de Municipalitate vor fi finalizate. Mă refer la modernizările de infrastructură care intră în responsabilitatea PMB – reabilitarea străzilor, modernizarea arterelor cu linii de tramvai din zona adiacentă Arenei Naționale, realizarea de parcări. Sunt proiecte de anvergură, esențiale pentru buna desfășurare a competițiilor, dar de care bucureștenii vor beneficia în continuare. Și pentru fiecare dintre acestea deja au fost făcuți pași concreți, așa cum am promis. Capitala Romaniei va fi pregatită! Sunt mândră că Bucureștiul se află printre orașele care participă la această mare sărbătoare a fotbalului, Campionatul European 2020”.

”În parteneriat cu Federația Română de Fotbal și respectând standardele UEFA, MDRP prin compania noastră va realiza patru arene care totalizează peste 70.000 de locuri pentru toți fanii sportului: 8.000 de locuri la stadionul Arcul de Triumf, 18.400 de locuri la stadionul Giulești, 20.000 de locuri la stadionul Dinamo și 30.000 de locuri la stadionul Steaua. Finațarea este asigurată de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și estimăm un cost de aproximativ 1.500 de euro pentru fiecare loc din tribună. Guvernul României a declarat deja Euro 2020 drept proiect de interes național”, a punctat Manuela Irina Pătrășcoiu, Director General la S.C. Compania Națională de Investiții.

Tot astăzi, odată cu lansarea logo-ului orașului gazdă București, a fost expus pentru publicul larg, în fața Arenei Naționale, totemul Euro 2020 reprezentând o structura 3D al cărei element central este Cupa Henri Delaunay stilizată și înconjurată de siluetele suporterilor de pretutindeni care celebrează bucuria fotbalului. Elementul de legătură este reprezentat de poduri celebre care conectează orașele gazdă. Pentru București a fost ales Podul Basarab.

București se alătură de astăzi orașelor gazdă Londra, Roma și Baku care au celebrat deja lansarea logo-ului turnelului. Urmează evenimente similare în celelalte 9 orașe: Amsterdam, Bilbao, Brussels, Budapesta, Copenhaga, Dublin, Glasgow, Munich și St Petersburg.

Partener media al evenimentului: Televiziunea Română.