Fotbal si feminitate, proiect pentru dezvoltarea fotbalului de baza 2016: Anul IV de implementare

2 ORGANIZAREA PROIECTULUI

– Anul 2016 –

Din punct de vedere conceptual, proiectul urmareste promovarea fotbalului feminin la nivel national, actiune urmata de organizarea unor competitii de masa adresate tuturor celor care doresc sa practice acest sport.

Structurile implicate in dezvoltarea proiectului sunt grupate pe doua paliere:

– Nivel I – Asociatiile Judetene de Fotbal

Pentru anul 2016, noul format de organizare invita in primul rand toate Asociatiile Judentene implicate in anii 2012-2015, dar si Asociatiile Judetene care doresc sa se implice pentru prima data intr-un modul organizatoric dedicat fotbalului feminin.

– Nivel II – Structuri sportive care au grupe de junioare ce practica fotbalul feminin intr-un cadru organizat.

La fel ca si in anii precedent, categoriile de jucatoare care participa sunt grupate astfel:

a. Jucatoare nelegitimate la cluburile de fotbal feminin.

b. Jucatoare legitimate la cluburile sportive de fotbal feminin.

Din punct de vedere al varstei, jucatoarele se vor putea inscrie la doua categorii:

Competitii destinate AJF-urilor

– Obligatoriu : Categoria I – U14 fete nascute in anul 2001 si mai mici.

– Optional Categoria II – U 12 fete nascute in anul 2003 si mai mici .

Competittii destinate cluburilor de fotbal feminine:

– Categoria I Categoria I – U 14 – fete nascute in anul 2001 si mai mici.

– Categoria II – U 12 fete nascute in anul 2003 si mai mici .

Obs:

Toate competitiile la acest nivel se desfasoara in formatul 5+1 pe teren sintetic conform regulamentului atasat .

3 Etapele de derulare – Nivelul I – destinat Asociatiilor Judetene de Fotbal: (sportive nelegitimate la cluburi de fotbal feminin)

1. Stabilirea AJF –urilor care participa in proiect :

Aceasta etapa impune lansarea unei invitatii de participare catre toate Asociatiile Judetene cu precizarea modului in care se vor derula actiunile din cadrul proiectului in anul 2016.

Raspunsul de participare va consta intr-o scrisoare de intentie in urma careia se va realiza un contract intre AJF si FRF.

Necesitatea realizarii contractului vine ca urmare a procedurii de finantare pe care AJF-ul va trebui sa o agreeze.

2. Promovarea si inregistrarea sportivelor pe site-ul www.fotbalfeminin.ro

Actiunea de promovare la nivel de AJF urmareste transmiterea de informatii cu privire la proiectul destinat fotbalului feminin din Romania prin canale specifice.

Sunt vizate:

– potentiale practicante ale acestui sport.

– parinti si rude care poat decide implicarea elevei in fotbalul feminin.

– profesori si tehnicieni

– alti multiplicatori

Obiectivul acestei actiuni este inscrierea de sportive nelegitimate la cluburi sportive de fotbal feminin pe site-ul www.fotbalfeminin.ro organizarea unei selctii la nivel de judet si alcatuirea unei selctionate pentru reprezentarea judetului in competitiile interjudetene.

Selectia trebuie sa vizeze obligatoriu categoria de varsta : U 14 fete nascute in anul 2001 si mai mici si optional formarea la nivel de judet a celei de-a doua selectionate, U12 fete nascute in anul 2003 si mai mici.

Practic fiecare judet inscris in proiect, in urma actiunii de promovare si selectie trebuie sa formeze urmatoarele selectionate:

– U 14 fete nascute in anul 2001 si mai mici. ( in cazul ca judetul se inscrie cu o singura selectionata, la aceasta categorie pot fi inscrise si fete nascute in anii 2002, 2003 sau 2004.

Optional, judetul poate participa la doua categorii in competitiile interjudetene:

– Selectionata U14 : fete nascute in anul 2001 si mai mici.

– Selectionata U12 : fete nascute in anul 2003 si mai mici

Finantarea AJF-ului la aceasta faza are corespondenta F 1 din planul de finantare.

3. Participarea in competitiile interjudetene .

4 Judetele participante vor fi impartite in grupe de cate 4, estimativ numarul de participant fiind de minimum 20 judete si binenteles de maximum

41. Se are in vedere ca judetele inscrise in proiect in anii precedent, fiind familiarizate cu acest tip de competitive vor participa in mod cert !

3.1 Faza regionala

Echipa de coordonare a proiectului, in functie de numarul de inscrieri va organiza grupele cu repartizarea a maximum 4 judete intr-o grupa, tinand cont si de distantele rutiere dintre judete , pentru optimizarea cheltuielilor de transport.

Competitia regionala va fi organizata sub forma de turnee cu durata de o zi, fiecare judet gazduind un asemenea turneu pe durata competitiei regionale.

Exemplu: 20 judete inscrise

Se realizeaza 5 grupe pe criterii geografice.

Numarul maxim de turnee este de 4.

Fiecare AJF gazduieste un turneu cu 6 partide in formatul 5+1 intr-o zi.

In urma rezultatelor din cele 4 turnee se intocmeste un clasament, care va decide participantele in faza finala.

Finantarea AJF-ului la aceasta faza are corespondenta F2 din planul de finantare.

3.2 Faza finala

10 echipe participante in faza regionala, in functie de clasament si de punctajul acumulat, vor participa la faza finala.

Aceasta faza va fi organizata pe durata a doua zile de competitie.

Echipele vor fi repartizate prin tragere la sorti in doua grupe de cate 5 .

In faza grupelor se joaca fiecare cu fiecare, urmand sa se realizeze un clasament provizoriu.

Etapa urmatoare va include partidele de clasament, locurile 5 din faza grupelor joaca pentru locurile finale 9-10, echipele de pe locurile 4 din faza grupelor joaca pentru locurile finale 7-8, echipele de pe locurile 3 din faza grupelor joaca pentru locurile finale

5-6, echipele de pe locurile 2 din faza grupelor joaca pentru locurile finale 3-4, iar finala se va desfasura intre locurile 1 din faza grupelor.

Finantarea AJF-ului la aceasta faza are corespondenta F3 din planul de finantare.

4. Selectia pentru centrele de pregatire.

Toate competitiile destinate acestui nivel vor fi monitorizate de reprezentnati ai echipei de coordonare si de tehnicienii colaboratori ai FRF.

In urma acestor competitii se vor selectiona 60 de sportive care vor participa la doua centre de pregatire conform datelor prezentate la sectiunea dedicata acestui format organizatoric.

5 Etapele de derulare – Nivelul II – destinat structurilor sportive care au grupe de junioare ce practica fotbalul feminin intr-un cadru organizat.

Participa la acest nivel sportive legitimate la nivel de AJF, sau FRF.

Cluburile sportive care opteaza sa se inscrie in acest proiect trebuie sa fie afiliate la AJF sau la FRF.

1. Inscrierea in competitii.

Inscrierea la acest nivel se face on-line pe site-ul www.fotbalfeminin.ro, la sectiunea dedicata jucatoarelor legitimate, fiecare club inscris putand sa opteze pentru una sau doua categorii de varsta.

U 14 – fete nascute in anii 2001-2002

U 12 – fete nascute in anii 2003 si mai mici

Numarul minim de jucatoare inscrise este de 8.

Avand in vedere caracterul de dezvoltare al acestui proiect se admite ca un club sa inscrie maximum doua echipe in competitie la aceeasi categorie de varsta.

2. Faza regionala

Aceasta faza va fi organizata pentru doua categorii de varsta:

U 14 – fete nascute in anii 2001-2002

U 12 – fete nascute in anii 2003 si mai mici

In functie de numarul de echipe inscrise se vor organiza 2 turnee regionale (Grupa Nord si Grupa Sud) echipele fiind repartizate in grupe la aceste turnee de echipa de coordonare in funtie de distante, pentru optimizarea cheltuielilor de transport.

3. Faza finala

Aceasta faza va fi organizata la fel ca faza regional pentru doua categorii de varsta:

U 14 – fete nascute in anii 2001-2002

U 12 – fete nascute in anii 2003 si mai mici

Cele mai bune 8 echipe la ambele categorii de varsta vor fi repratizate in doua

grupe de cate 4. ( 4 din Grupa Nord si 4 din Grupa Sud)

In faza grupelor se joaca dupa sistemul fiecare cu fiecare, urmand sa se realizeze un clasament provizoriu.

Etapa urmatoare va include partidele ce vor stabili locurile finale de clasament.

6 Etapele finale vor avea urmatoarea schema de desfasurare:

Locurile 3-4 din grupa vor disputa partide pentru definitivarea locurilor finale 5-8.

Invingatoarele/Invinsele/Loc L

Locurile 1-2 din grupe vor disputa partied pentru definitivarea locurilor finale 1-4

Invingatoarele/Invinsele

Centrele de pregatire:

Competitiile organizate atat la nivel de AJF cat si la nivel de cluburi de fotbal feminin vor fi monitorizate de reprezentnati ai echipei de coordonare si de tehnicienii colaboratori ai FRF.

In urma acestor competitii se vor selectiona 60 de sportive nelegitimate, participante la competitii destinate AJF – urilor si 30 de sportive legitimate la cluburile sportive, care vor participa la trei centre de pregatire .

Pentru cele doua centre de pregatire destinate sportivelor provenite de la nivel de AJF este necesar asigurarea urmatoarelor cerinte:

– Acces la sala de sport sau teren sintetic pentru jocul de fotbal in format redus 5+1

– Acces sala cu proiector

Pentru centrul de pregatire destinat sportivelor provenite de la cluburi este necesar asigurarea urmatoarelor cerinte :

– Acces la teren de iarba sau sintetic de dimensiuni mari, specific jocului in format 11 la 11.

– Acces la sala de sedinte cu posibilitatea realizarii de proiectii video.

Loc 4 Gr1

Loc 3 Gr 2

Loc 3 Gr.1

Loc 4 Gr.2

Finala loc 5-6

Finala loc 7-8

Loc 1 Gr.1

Loc 2 Gr. 2

Loc 1 Gr.2

Loc 2 Gr. 1

Finala loc 1-2

Finala loc 3-4

Organizarea centrelor de pregatire va fi simliara anilor precedent si de preferinta derulate in locatii care au experienta in activitatea de cazare si masa specifica elevilor si sportivilor.

Pentru fiecare centru organizat se va elabora urmatorul set de documente :

– Regulament de functionare

– Program de activitati zilnice

– Program de pregatire fizica

– Program de pregatire teoretica.

Vor participa la activitatea de instruire 6 persoane desemnate de echipa de coordonare :

– 1 Coordonator

– 5 Antrenori

Odata cu actiunea de selectie se va preciza ca pentru fiecare sportive participant este necesar:

– Acord parinte

– Aviz sanitar de participare in colectivitate

– Adeverinta medicala ca este apta pentru activitati sportive

– Act de identitate ( copie certificate de nastere sau copie CI )

– Carnet de elev.

Calendarul actiunilor pentru anul 2016:

Nivel I AJF:

Inscrierea AJF – urilor in proiect – data limita 25.04.2016

Promovarea si formarea selectionatelor la nivel de AJF – 26- 30 Aprilie

Organizarea grupelor 1 – 5 Mai

Organizarea competitiilor regionale la nivel de AJF : 6 Mai – 1 Octombrie

Organizarea fazei finale: 2 – 30 Octombrie

Nivel 2 CLUBURI:

Inscrierea cluburilor: 25.04.2016

Organizarea fazei regionale: 1 Mai – 15 Iunie

Organizarea fazei finale 15 Iunie – 15 Iulie

Organizarea centrelor de pregatire: 1 Iunie – 1 Octombrie

8 Structura de personal si responsabilitati.

Structura de personal necesara pentru desfasurarea proiectului este urmatoarea:

Consultant din partea FRF si reprezentant in relatia cu UEFA: Camelia Nicolae

Coordonator proiect: Cioban Alin – Presedinte Comisia pentru Fotbal Feminin

Echipa de coordonare si monitorizare:

Cioban Alin – Presedinte Comisia pentru Fotbal Feminin

Mirel Albon – Antrenor coordinator Loturi Nationale

Goga Octavian – Presedinte AJF Brasov

Stan Prodan – Presedinte AJF Teleorman

Anton Ciprian – Presedinte AJF Suceava

Din partea FRF, proiectul va fi monitorizat de Ciprian Paraschiv – Manager dezvoltare fotbalistica in cadrul FRF

Criterii de cuantificare a activitatii la nivel de AJF etapa de finatare F1 si F2 :

Activitatea la nivel de AJF va fi cunatificata dupa parametrii trecuti in tabelul de mai jos.

Numarul de eleve (NE) inscrise pe site-ul www.fotbalfeminin.ro

NE≤ 100

3 pct.

100< NE

10 pct.

Total puncte cumulate

Max. 10

Numarul de competitii (NC) organizate la nivel de AJF in diferite locatii ( cartiere, orase, resedinta de judet)

NC = 2

3 pct

3< NE ≤4

10 pct. Maxim 10

Inscrierea cu selectionate U 14

4 pct – U 12

6 pct Maxim 10

Locul situat in faza grupelor si calificarea in faza finala

Loc 2 – 4 pct

Loc 1 – 10 pct. Maxim 20

Total Total 50 pct. maxim

Bugetul alocat la aceasta etapa de finatare F1 si F2 este de 23 000 euro.

In functie de numarul de participante si conform algoritmului de mai sus fiecare AJF va putea beneficia de o finantare maxima in functie de performanta obtinuta atat in activitatea de promovare si selectie cat si in etapa de participare in grupe.

Dupa etapa de inscriere cu una sau doua selectionate se va face un calcul raportat la numarul maxim de 30 puncte .

Conform acestui calcul se va aloca un prim buget pentru facilitarea desfasurarii competitiilor.

Dupa finalizarea grupelor, in functie de locul ocupat in clasament se va aloca si diferenta de 20 de puncte conform algoritmului si se va stabili finantarea finala pentru F1 si F2

Bugetul alocat la etapa de finatare F3 este 10 000 euro.

Suma destinata premierii AJF-urilor este de 1200 euro. Aceasta va fi distribuita astfel:

Loc1 – 600 euro, Loc 2 – 400 euro, Loc 3 – 200 euro.

Elemente de identitate vizuala:

Culorile alese pentru promovarea evenimentelor sunt rosu si galben .

Sloganul ales: Fotbal si feminitate!

Varianta PDF: Proiect destinat fotbalului feminin in anul 2016 forma simplificata